Şahıs şirketi kuruluşu, kuruluş işlemleri

Şahıs şirketi kuruluşu için gerekli evraklar nelerdir? Şahıs şirketi kuruluş işlemleri. Şahıs şirketi kurma maliyeti ne kadar? Şahıs şirketi nasıl kurulur?

Şahıs şirketi en çok kullanılan şirket türüdür. Karmaşık olmayan şahsi yönetim şekli, şirket sahibinin her türlü kararı kendi alabilmesi gibi birçok kolaylık sağlar. Şahıs işletmelerinin kuruluşu ve kapanışı son derece basit bir şekilde, kısa sürede yapılabilmesi büyük bir avantajdır.

Şahıs şirketi yukarıda saydığımız özellikleri açısından avantajlı olmasının yanında işletme ölçeği büyüdükçe bu avantajları kaybedebilir. Özellikle kazancın artmasıyla artan vergi oranına tabi olduğundan, kar kolaylıkla işletme sermayesine eklenemez ve yüksek vergiler ile karşılaşılmasına sebebiyet verebilir.

Sonuç olarak şahıs işletmesi karmaşık olmayan, küçük boyutlardaki işletmeler için en uygun şirket türüdür.

Şahıs Şirketi Kurmak İçin Gerekli Evraklar

  • Kira sözleşmesi (işyeri kira sözleşmesi veya kendinize aitse tapu)
  • İkametgah belgesi (E-Devlet)
  • İmza beyannamesi (Noter),
  • Nüfus cüzdan Sureti
  • Fotoğraf.

Kuruluş süreci: Kuruluş işlemleri son derece basittir. İşletme sahibi yukarıda sayılan evraklarla birlikte bir Mali Müşavire noterden vekaleti verdikten sonra 1-2 gün içinde şirketin açılış işlemleri tamamlanır ve vergi dairesi yoklama işleminden sonra vergi levhası edinilir.

İlgili meslek odası veya Ticaret Odasına kayıt işleminden sonra fatura ve irsaliyeler,kaşe basımı ve banka hesapları halledildikten sonra ticari faaliyete başlanılabilir.

Şahıs şirketi kurma maliyeti 2019 yılı için yaklaşık 600 TL’dir.

Bir ofis veya depo gibi bir alana ihtiyaç olmayan bir ticaret yapmaya karar verdiyseniz veya internet üzerinden oluşan kazançlarınızdan oluşan vergi yükümlülüğünüz var ise Home ofis şahıs şirketi kuruluşu yazımızı inceleyebilirsiniz. Şahıs şirketinizi home ofis olarak da kurabilirsiniz.

Eğer şirketiniz ortaklı ve daha büyük ölçekli ise Limited şirket kurmak, kuruluş işlemleri ve Anonim şirket kurmak, kuruluş işlemleri yazılarımızı inceleyebilirsiniz.

Defter tutma düzeni: Son teknolojik gelişmeler ile beraber, muhasebe kayıtlarının elektronik ortamlara aktarımı hızlanmış,  işletmelerin finansal yapısı şeffaf bir duruma gelmiştir. Bu nedenle, etkin bir muhasebe sistemi, muhasebe defterlerinizin düzenli tutulmasını sağlayacak,  mali risklere karşı, işletmenizi koruyacaktır.  Bununla birlikte, kayıt nizamı sağlanmış muhasebe defterleri, işletmenizin finansal durumu hakkında ihtiyacınız olan mali bilgileri almanızı kolaylaştıracak, işletmeniz için daha isabetli kararlar vermenize yardımcı olacaktır.

Neden biz: İşletmemiz, küçük ölçekli şahıs şirketlerinden, uluslararası faaliyet gösteren, çok büyük hacimli şirketlere kadar, bütün işletmelere, muhasebe defterlerinin tutulması, finansal raporların hazırlanması, vergi beyanname ve bildirimlerinin hazırlanması konularında hizmet verebilecek, tecrübe, bilgi, vasıflı  personel ve altyapıya sahiptir.

Hizmetlerimiz: Vergi mükelleflerinin, yasal muhasebe defterlerini, kendi bünyemizde, yüksek kalite standartları ve gizlilik ilkeleri kapsamında tutuyoruz. Gerekli vergi bildirimlerini hazırlayıp, finansal raporları düzenli bir şekilde yönlendiriyoruz.

Yerinde hizmet: Talep edilmesi durumunda mükelleflerimizin, kendi işletmesinde, yerinde etkin bir muhasebe defter tutma sistemi kuruyoruz. Kendi işletmesinde, muhasebe sistemini takip edecek personel konusunda yönlendirme yapıyoruz. Personelin mesleki eğitimi ve denetimini gerçekleştirip, finansal raporları, şirket yetkililerine yönlendiriyoruz.

İşletmenizin dinamik ve daha şeffaf yapıya kavuşmasında, devlete karşı vergi ve bildirimlerinin zamanında ve eksiksiz olarak yapılmasında tecrübemiz ve birikimimizle daima yanıbaşınızdayız. Bizimle iletişime geçiniz.

Şahıs şirketi kuruluşu Şahıs şirketi kurmak Şahıs şirketi kuruluş işlemleri

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.