Kaybolan, zayi olan veya çalınan faturalarla ilgili ne yapılmalı?

Kaybolan, zayi olan veya çalınan faturalarla ilgili vergi mükellefinin bu durumu öğrendiği tarihten itibaren ilgili vergi dairesine yazılı olarak bildirmesi gereklidir.

Kaybolan faturaların muhasebe açısından hiçbir hukuki değeri bulunmamaktadır.

Kimi zaman bu durum vergi incelemeleri sırasında da tespit edilebilmekte ve tespit sonucunda mükellefe varsayıma dayalı matrah takdir edilmektedir. Faturaların kayıp ve zayi olması durumlarında vergi dairesi genelde matrah takdirine gitmektedir. Özellikle fatura koçanlarının kullanılmadığı durumlarda vergi dairesinin matrah takdirine gidebilmesi için faturaların kullanıldığını ispat etmesi gerekmektedir. Bu durumda mükellefler yukarıdaki bilgiler doğrultusunda hareket etmeli ve vergi dairesini bir an önce bilgilendirmelidirler.

Kaybolan Faturalar İçin Tutanak Düzenlenmesi

Faturaların kaybolduğunun anlaşıldığı tarihe kadar ilk yapılacak iş olayın işletme içinde düzenlenecek bir tutanakla tespit edilmesidir. Düzenlenen tutanakta işletmeyle ilgili muhasebe sorumlusu, sahip veya genel müdür ile satış bölümü sorumlusunun imzaları bulunmalıdır. Tespit tutanağında, kaybolan faturaların bulunamadığı belirtilmeli, gazete ilanının verileceği mahkeme tespiti ve vergi dairelerine bildirim konularına da ayrıca yer verilmelidir. Bu işlemden sonra bir yerel gazeteye ilan verilmesi gerekecektir. İlan metninde kayıp faturaların seri ve sıra numarası ile adedine yer verilmesi zorunludur.

 

Siz de puanlayabilirsiniz...
[Toplaml: 0 Ortalama: 0]
Takip et
Bildir
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments
0
Soru sormak için tıklayınız.x
()
x